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WANG Ting Hong

Commande robuste pour une gestion énergétique fonction de l'état de santé de la batterie au sein des véhicules hybrides.

 

Directeur de thèse :     Olivier SENAME

Co-encadrant :     John-Jairo MARTINEZ-MOLINA

École doctorale : Electronique, electrotechnique, automatique, traitement du signal (eeats)

Spécialité : Automatique et productique

Structure de rattachement : Université de Grenoble

Établissement d'origine : Northeastern University (NEU) - SHEN YANG , P.R. Chine

Financement(s) : bourse attribuée par un gouvernement étranger

 

Date d'entrée en thèse : 27/09/2010

Date de soutenance : 23/10/2013

 

Composition du jury :
M. LAUBER Jimmy, MCF, Université de Valenciennes et du Hainaut-Cambrésis, Rapporteur
M. ZOLOTAS Argyrios, Senior Lecturer, University of Sussex, Rapporteur
M. KARIMI Alireza, Professeur, Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne, Examinateur
M. ALAMIR Mazen, Directeur de recherche, CNRS Grenoble, Examinateur
M. SENAME Olivier, Professeur, Grenoble-INP, Directeur de thèse.
M. MARTINEZ-MOLINA John-Jairo, MCF, Grenoble-INP, Directeur de thèse

 

Résumé : The main objective of this work is to account for battery related items, i.e. battery SOC and SOH indicated by battery parameters, such as battery internal resistances and battery capacity, in the EMS developments leading to a kind of Fault Tolerant EMS. In detail, on one hand, battery SOC is always treated as one of the system inputs aiming at maintain proper battery usages (none overcharge nor over-discharge) and guarantee the quality of achieved EMS. On the other hand, based on the estimation of related battery parameters that can reflect battery ageing (SOH), the system is modeled under the Linear Fractional Transformation form with varying battery parameters (e.g. battery capacity) represented as an uncertainty block, then the EMS controller scheduled by varying battery parameters is synthesized to determine the power split ratio between the engine and the battery, which maintains the battery SOC within a reasonable range to prevent the battery from undesirable breakdown in the presence of battery fault.


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