Vous êtes ici : GIPSA-lab > VSLDDernières publications
 
Équipe

Voix Systèmes Linguistiques et Dialectologie
Responsable(s) d'équipe : Nathalie VALLÉE    Elisabetta CARPITELLI


Dernières publications de l'équipe

Coding human languages for long range communication in natural ecological environments: shouting, whistling and drumming

Julien Meyer. Coding human languages for long range communication in natural ecological environments: shouting, whistling and drumming. Coding strategies in Vertebrate Acoustic Communication. Ed. Mathevon N. et Aubin T. Springer, 2018. 〈hal-01677966〉

Geolingüistica de los lenguajes silbados del mundo, con un enfoque en el español silbado

Julien Meyer, David Diaz. Geolingüistica de los lenguajes silbados del mundo, con un enfoque en el español silbado. Géolinguistique, Ellug, Grenoble, inPress. 〈hal-01677987〉

The elaboration of motor programs for the automation of letter production

Laurence Séraphin Thibon, Silvain Gerber, Sonia Kandel. The elaboration of motor programs for the automation of letter production. Acta Psychologica, Elsevier, 2018, 182, pp.200-211. 〈10.1016/j.actpsy.2017.12.001〉. 〈hal-01660140〉

The Time Course of Audio-Visual Phoneme Identification: a High Temporal Resolution Study

Sonia Kandel, Christophe Savariaux, Salvador Soto-Faraco, Carolina Sánchez-García. The Time Course of Audio-Visual Phoneme Identification: a High Temporal Resolution Study. Multisensory Research, Brill, 2018, 31 (1-2), pp.57-78. 〈10.1163/22134808-00002560〉. 〈hal-01648156〉

Revitalization of Whistled Languages

Julien Meyer. Revitalization of Whistled Languages . L. Hinton, L. Huss and G. Roche Routledge Handbook on Language Revitalization, Taylor & Francis/Routledge, 2018. 〈hal-01423530〉

Apprendre à écrire les mots

Sonia Kandel. Apprendre à écrire les mots. L. Ferrand, B. Lété, Thévenot, C. Psychologie cognitive des apprentissages scolaires, Dunod, pp.143-152, 2018, 978-2-10-077556-9. 〈hal-01695203〉

Investigating how children produce rotation and pointing movements when they learn to write letters

Laurence Séraphin Thibon, Guillaume Barbier, Coriandre Vilain, Thomas R. Sawallis, Silvain Gerber, et al.. Investigating how children produce rotation and pointing movements when they learn to write letters. Human Movement Science, Elsevier, In press, 〈10.1016/j.humov.2018.04.008〉. 〈hal-01798111〉

The mechanics and acoustics of the singing voice: registers, resonances and the source-filter interaction

Joe Wolfe, Maëva Garnier, Nathalie Henrich Bernardoni, John Smith. The mechanics and acoustics of the singing voice: registers, resonances and the source-filter interaction. Frank Russo, Beatriz Ilari, Annabel Cohen. Routledge Companion to Interdisciplinary Studies in Singing: Volume I Development. , In press. 〈hal-01679420〉

Troubles du langage verbal et non-verbal dans la maladie d'Alzheimer : Effets d'ateliers en voix chantée.Verbal and non-verbal language disorders in Alzheimer's disease : some impacts of singing voice workshops

Diane Caussade. Troubles du langage verbal et non-verbal dans la maladie d'Alzheimer : Effets d'ateliers en voix chantée.. Médecine humaine et pathologie. Université Grenoble Alpes, 2017. Français. 〈NNT : 2017GREAL019〉. 〈tel-01813396〉

The impact of developmental dyslexia and dysgraphia on movement production during word writing

Sonia Kandel, Delphine Lassus-Sangosse, Géraldine Grosjacques, Cyril Perret. The impact of developmental dyslexia and dysgraphia on movement production during word writing. Cognitive Neuropsychology, Taylor & Francis (Routledge), 2017, 34 (3-4), pp.219 - 251. 〈10.1080/02643294.2017.1389706〉. 〈hal-01648158〉


Voir toutes les publications de l'équipe dans HAL
GIPSA-lab, 11 rue des Mathématiques, Grenoble Campus BP46, F-38402 SAINT MARTIN D'HERES CEDEX - 33 (0)4 76 82 71 31