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Grid optimal

Authors: Andrés Ovalle, Ahmad Hably, Seddik Bacha

Editor : Springer, Studies in Systems, Decision and Control, 137

ISBN 978-3-319-73177-3

Fiche éditeur

Cet ouvrage propose des algorithmes d’optimisation pour gérer l’intégration des véhicules électriques (VE) aux réseaux électriques. Les profiles de charge/décharge de VE sont gérés en appliquant des techniques classiques d'optimisation, de théorie des jeux et de théorie des jeux évolutionnistes. Les contraintes de gestionnaire de réseau ainsi que les contraintes des propriétaires de VE sont prises en compte. Les codes Matlab sont fournis. Ces algorithmes peuvent être implémentés dans des applications en temps réel et peuvent être étendus à d'autres domaines où la gestion de l'énergie est requise (bâtiments intelligents, ESS, micro-générateurs dans les microréseaux, etc.).

This book is a compilation of recent research on distributed optimization algorithms for the integral load management of plug-in electric vehicle (PEV) fleets and their potential services to the electricity system. It also includes detailed developed Matlab scripts. These algorithms can be implemented and extended to diverse applications where energy management is required (smart buildings, railways systems, task sharing in micro-grids, etc.). The proposed methodologies optimally manage PEV fleets’ charge and discharge schedules by applying classical optimization, game theory, and evolutionary game theory techniques. Taking owner’s requirements into consideration, these approaches provide services like load shifting, load balancing among phases of the system, reactive power supply, and task sharing among PEVs. The book is intended for use in graduate optimization and energy management courses, and readers are encouraged to test and adapt the scripts to their specific applications.

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